برگزاري دومين جشنواره تجربيات برتر مدارس درحوزه سنجش و ارزشيابي

رئيس مركز سنجش وزارت از برگزاري دومين جشنواره تجربيات برتر مدارس درحوزه سنجش و ارزشيابي خبرداد.
رئيس مركز سنجش وزارت از برگزاري دومين جشنواره تجربيات برتر مدارس درحوزه سنجش و ارزشيابي خبرداد. به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، عبدالرسول عمادي درخصوص اهميت برگزاري اين جشنواره گفت : اين جشنواره كه با هدف ارتقا سطح دانش و مهارت معلمان و سايركاركنان آموزشي به منظور اجراو به كارگيري صحيح شيوه هاي مطلوب ارزشيابي پيشرفت تحصيلي منطبق با آيين نامه هاي مصوب و نيز فراهم آوردن زمينه لازم براي تبادل تجربيات آنان وشناسايي و ترويج الگوها ، شيوه ها و ابزارهاي متنوع ، نوين و متناسب ارزشيابي پيشرفت تحصيلي از سال تحصيلي 93-92 از سوي مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار شده. وي با بيان اين كه 348 طرح برگزيده از استان ها به دبيرخانه جشنواره ارسال شده است ، تصريح كرد : تجارب سنجش و ارزشيابي پيشرفت تحصيلي منطبق با آيين نامه هاي وابتكارات حرفه اي در بين معلمان ، مديران و معاونين از محورهاي جشنواره مي باشد كه در سه مرحله منطقه اي ، استاني و كشوري برگزارمي شود . رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش افزود : طرح ها و تجربيات ارسال شده طي دو مرحله توسط هيئت داوران اين مركز مورد داوري قرار گرفت كه از اين تعداد 28 طرح به عنوان برگزيده كشوري انتخاب شد . وي ادامه داد : به منظور ترويج و بهره برداري از طرح ها و تجربيات منتخب ، طرح هاي مذكور در قالب يك كتاب تدوين و دراختيار ادارات كل استانها ، مناطق و مدارس سراسر كشور قرار خواهد گرفت . عمادي با بيان اين كه دوره ابتدايي با 47 درصد بيشترين سهم در ارائه طرح هاي جشنواره را دراختيار دارد ، خاطرنشان كرد : 22 درصد شركت كنندگان راه يافته به مرحله ي كشوري جشنواره ،‌مرد و 78 درصد ايشان زن بوده اندو دراين زمينه آموزش و پرورش استان گيلان با 4 برگزيده كشوري نقش برجسته اي را ايفا نموده است . رئيس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اظهار كرد : «حل مشكل نوشتاري دانش آموزان پايه دوم ابتدايي » ، «آموزش در پايه اول ابتدايي از طريق داستان ، نرم افزارهاي رايانه اي و نقاشي روي پارچه » و «طراحي نرم افزار جهت بهبود كيفيت نمرات هنرجويان رشته مكانيك خودرو درآزمون هاي علمي » ، چگونه توانستيم با ايجاد محيطي شاد و روش هايي ساده ، اضطراب ارزشيابي را از بين ببريم » و «چگونگي شناسايي اختلالات يادگيري درس املاء ، ارزيابي و بهبود آن » عنوان طرح هاي برگزيده كشوري در دومين جشنواره تجربيات برتر مدارس درحوزه سنجش و ارزشيابي است .
منبع خبر :   http://medu.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *